Dagen med stort G är här

idag vaknade jag upp till en dag jag väntat på väldigt länge. Idag åker jag till Gotland för att medverka på Gotland Grand National.
Vi åker från Jönköping kl 17.00 jag har fått förfrågan från kommunmänniskor om jag vill åka med, mycket snällt tycker jag.

Vi anländer till Oskarshamn omnkring 20.30 för att därifrån ta färjan till Gotland.
Det ska bli så härligt att få medverka och höra vad skaparna av evenemanget har att säga.
Blev de som de hade förväntat sig, vad har dykt upp längst vägens gång?

Söndagen avslutas med en föreläsning om hur man skapar framgångsrika evenemang.

Just nu sitter jag och arbetar med Destination2.0- jag har fått ansvaret för att ta fram föreläsare till dagen. Det är verkligen en djungel men väldigt roligt. Mötet sist var bra då vi i projektgruppen gick igenom vart vi vill lägga oss och vad vi har kvar för att få en så bra dag som möjligt.

Paneldebatten är väldigt intressant att leta människor till, här kan vekligen allt hända känns det som. Tur att vi har äran att ha en grymt bra moderator som är så skicklig på detta Sofie Gunnarsson.

Idag har jag varit i kontakt med föreläsare både på lokal nivå men även nationellt och internationellt.
Ska bli spännande.
Sitter med ett dokument för att få en så tydlig bild som möjligt till resterande människor i projektet.

I går handlade i stortsett hela dagen om investeringskalkyler, det låter säkerligen inte roligt. Men vet ni vad? Jag älskar det. Det med siffror är verkligen min grej.

Träffade VD på Gekå´s Boris Lennerhov i veckan, vilken underbar människa.
Han sa att siffror är det viktigaste. De håller på att rekrytera en hotellchef till de nya hotellet. Visst är brancherfarenhet viktigt för dem. Men som han säger de måste tänka som oss och personen måste kunna räkna.

Har för övrigt riktigt spännande LIA platser på gång. Nu gäller det bara att se vem som kan erbjuda mig bäst möjligheter för att utvecklas. Det ska bli spännande jag vet att jag har mycket att lära där.


Nu ska jag överraska en söt vän till mig med frukost.
Så dags att bege sig ut i Jönköpingsstad.


Jag kommer att blogga från Gotland, min twitter är inte som den ska. Jag hoppas få ordning på den så jag kan twittra en massa i dagarna.


//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0