Det glädjer mig att möte eldsjälar i branschen.

Idag har jag haft en toppen dag, jag blir så glad när man åker ut och träffar branschföreträdare och blir så positivt bemött.

Visst är det väl härligt att träffa människor med erfarenet men som insett att vi måste till en förändring inom branschen. Det ger i allfall mig väldigt mycket energi för det bevisar att det man studerar är oerhört viktigt.

Har haft ett möte med Andreás Näsman VD Visit Denmark Sverige.
Vi har diskuterat en del bitar fram och tillbaka, och det kändes verkligen trevligt att gå där ifrån och ha en ny samarbetspartner.

Jag kände direkt att denna man har mycket att lära, mycket att dela med sig av. Allt sådant vill jag suga till mig så mycket som möjligt av. Jag har ett par år där jag nu har möjlighet att lära mig väldigt mycket innan jag själv ska sätta mig i förarsätet. Självklart skall jag då fortsätta att lära mig en massa av mina medmänniskor, men det är så härligt att prata med människor som har lyckats.

Bilfärden är en stund för mig att samla tankar och skapa nya ideér. Jag kan väl säga att nya ideér finns det ingen som helst brist på.  Men det gäller att ha en tanke men idén, att veta att det finns någon plan för lönsamhet.
Där tror jag många misslyckas tyvärr, vi måste bli mer medvetna om konsekvenserna av våra beslut vi fattar.

När man är ute och träffar mycket människor som jag är just nu och för det mesta faktiskt, så formar det mina tankar om ledarskap ännu mer.
Jag ser bitar hos olika människor som är bra och som får mig att tänka till lite extra på hur jag ska forma mig som ledare. Jag tror faktiskt inte att man kan lära sig att vara ledare, till en viss del kanske. Men jag tror på något sätt att vissa människor har det mer eller mindre i sig.
Men självklart finns det undantag som kan lära sig, det tvekar jag inte en sekund på. Men vissa människor tycker mer eller mindre om att sticka ut.
Själv älskar jag att leda människor, jag tycker det är underbart att se resultat som andra gör och se hur dem växer.

Men en sak som jag kommer att arbeta med mycket i mitt ledarskap det är att få människor att förstå varför jag tänker som jag gör i mit ledarskap. Jag tycker det är otroligt viktigt med kommunikation, och jag tror att människan är som så att vet man inte och man inte får några svar då hittar man på sina egna.
Därför kommer i allafall jag att att försöka få ut så mycket som möjligt i min organisation i framtiden. Ge min personal så mycket kött på benen som möjligt så att de vet vilka beslut de skall fatta och vad konsekvenserna av dem blir. Besult fattar man varje dag oavset tom du arbetar som städerska, receptionist eller VD för ett hotell. Jag vill ge alla samma möjlighet till att få en förståelse för företaget. Självklart är det så att människor är mer eller mindre engagerade, men det är samtidigt de som gör det hela lite häftigt. 
Alla antar inte heller utmaningen men jag kommer ge dem chansen.

Läs om vårt underbara projekt Destination2.0 www.destinationtvapunktnoll.com
Vi ska se till att det blir en dag att minnas. 

Trevlig helg
Sofie Holmgren 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0