Önska mig lycka till!

Debetsida, kreditsida,bokföring,investeringskalkyler,paybackmetoden,nuvädesmetoden,tillgångar,
intäkte
r,kostnader,vinst,balansräkning,resultaträkning,pålägg,lönsamhet,avkastningskrav,känslighetsanalys,
rörelsekostnader SMACK!

Det konstiga i det hela är att jag njuter varje sekund, tänk att äntligen få lära sig hur man skall agera för att
skapa de bästa förutsättningarna för företaget!

Att man helt plötsligt börjar förstå så mycket av konsekvenserna för varje beslut man tar.
Det är riktigt härligt!
Jag skall se om jag inte har möjlighet att studera en kurs på distans i sommar eller till hösten.

Tror att det är A och O att börja få förståelse för ekonomin, att veta vad man skall göra när det går bra men framför allt att veta vilka siffror du skall titta på när resultatet börjar svika.

Det är riktigt spännande och jag hoppas verkligen jag får njuta mer!

Jag kan varmt rekommendera en bok för chefer!
"Ekonomi för chefer" av Mikael Carlsson och Jonas Berhardsson
Om man är intresserad av ekonomi och vill bli lite bättre är detta ett fantastiskt exempel på en handbok!
Man kan helt enkelt ha den i hyllan och ta fram den när man behöver påminna sig själv!
Riktigt bra!

Nu ska jag fortsätta studera min kära ekonomi och önska mig själv lycka till i morgon på tentan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0