Sprudlande energi.

Klockan är nu 21.25 och min energi är fortfarande på topp.
Idag har jag suttit ner i några timmar och skissar på lite olika framtidaideér. Just nu håller jag på att skaffa en mentor, jag har visserligen redan en mentor men jag ska nu satsa på att få någon som jag kan dra stor nytta av. Framför allt för att personen utifrån kan se vem jag är och lägga tyngd på vad jag kan utveckla för att bli en bättre ledare.
Så morgondagen kommer att handla om att försöka knyta ihop säcken och skaffa en mentor.
Jag har fått så många bra förslag och ska nu bestämma mig för vad som känns bäst.

Herregud vilken energi man har, att snart äntligen få gå ut i branschen och visa hur man ska leda människor.
Jag tror inte ett dugg på att man får ut medst av människor genom att auktoritärt dela ut arbetsuppgifter. Varför dka medarbetarna inte få vara delaktiga i processen?
Är det inte när man får vara delaktig i vad man skall arbeta med som man utvecklas.

Jag vill förmedla samma glöm och energi till mina medarbetare i framtiden. Man ska älska de man arbetar med, och framför allt man ska få utvecklas.

Jag tror att alla människor kan, endel behöver bara coachas lite mer till en början.

Ut med de gamla ledarskapet!
De får se upp, för nu har branschen all möjlighet i världen att få de ledarskap som behövs.

Annika Tell på Frey´s Hotel visade i går upp att ett ledarskap där medarbetarna får vara delaktiga och där medarbetarna är en så viktig del i företaget-det ger resultat ÄVEN ekonomiskt.

Det ska bli en ära att få dela med sig av de kunskaper man har fått, och framför allt ska det bli en ära att få ta del av de kunskapar som människor där ute har. Och då menar jag människor som arbetar rent fysiskt på hotellen.

Chefer glömmer bort detta och uppfinner ofta hjulet igen. När den enklaste vägen är att fråga medarbetarna vad de tänker och tror om vissa saker.

Jag är taggad till tänderna!
Att få arbeta med de man brinner så mycket för, det är otroligt.
Tänk vad vi unga, nytänkade ledare kan göra för alla där ute, de är väl häftigt?


Nu ska jag koppla av till boken Kort och gott. Marknadsföring är så spännande.
Sen hoppas jag känna som min underbara lilla mops Svea.


Glöm inte bort att tillsammans utvecklas man som bäst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0