Vart ska jag börja??

De senaste dagarna har verkligen varit fantastiska.
Just nu händer det så otroligt mycket, vet knappt vad jag ska börja att berätta om.

  • Dubai
  • Annika Tell
  • Destination2.0
  • Linköping
  • Marknadsplanering

Det jag verkligen vet är att jag valt så rätt, jag känner verkligen att jag brinner för de jag håller på med just nu. Jag hoppas verkligen att människor runt om mig ser det. Kan börja med att berätta att nu ska vi boka vilken dag som helst, vi åker till Dubai! Hur häftigt är inte det?

Ultra education som jag läser Hotel management på har i flera år åkt iväg med eleverna till olika länder. Uppbygget av resan har varit lite olika. I år är det en specifik kurs för oss vilket betyder att resan är oerhört viktig för att vi ska få ett så stort internationelltperspektiv som möjligt.

Det lutar åt att vi kommer att åka tillsammans med de nya eleverna från årskurs 1, är det inte härligt.
Tänkte på det vid flera gånger idag när båda klasserna var samlade, vilken stor kompetens vi sitter på. I ett och samma rum är kompetensen fylld till bredd och tak.
Det får man inte bara gå miste om utan det gäller att ta vara på det.
Resan kommer nog som det ser ut som vara under en tio dagars period. Vi kommer att bo på en skola i Dubai som har liknande inrikting om vår. Vår utbildning har sedan förra året ett samarbete med dem.
Det ska bli så häftigt att få åka dit, jag ska suga åt mig allt jag kan och ta med mig det hem.
Dubai är en uppbygd turistvärld.

Ska jag fortsätta med ännu en häftig sak.
Annika Tell som arbetar på Freys Hotels var och föreläste för oss idag. Det var verkligen häftigt, vi fick svar på flera av våra frågor under föreläsningen. Vi har gjort ett arbete om Freys organisation och det var roligt att träffa henne face to face för att se hur hon var som människa.
Jag kommer kunna dra nytta av mycket från henne i framtiden.
Läs gärna hennes böcker! och besök mer än gärna hemsidan http://freyshotels.se/

Annika bloggar även om vår utbildning!!!
Så läs vad hon har att skriva om oss idag, härligt med människor som tycker det är positivt att man har frågor och funderingar. http://blogg.freyshotels.com/

Destination2.0
Kan jag få mer energi av att bara höra namnet?
Detta är verkligen något som ingen branschföreträdare får gå miste om. Vi kommer att ha det senaste, mest aktuella på programmet. Vi kommer att kunna erbjuda kunskap, nätverkan och mycket annat.
Vår branschdag som har fokus på destinationsutveckling kommer att utveckla människor, och genom det gemensamt skapa en starkare destination.
Har varit på två möten idag, kan man bli mer inspirerad undrar jag?
Hur härligt är det inte att träffa så drivna, unga människor. Måste verkligen trycka på det unga, det är så härligt med nya friska fläktar mer sånt!

Projektet rullar på mycket bra, många viktiga personer är nu med på tåget!!
Nu är det vår uppgift att knyta samman detta till en grym dag som överträffar allas förväntningar.
Vi har funderat lite idag och hemsidan kommer att bli grym!!
Där kommer Du att kunna följa vår resa från planering till genomförande. Där kommer de uppdateras med allt du behöver veta. Vi har så sjukt bra föreläsare så jag förstår att du är nyfiken!!

Detta projekt är det jag brinner för som mest just nu, och jag vet att det kommer bli så sjukt bra. Tillsammans utvecklar vi Jönköping som destination.


Linköping
Jag var i Linköping i helgen, träffade Lotta vi hade väldigt trevligt. Gick faktiskt ett tag och funderade på vilken mysig stad det är. Fick idag lite mer information om att Norrköping och Linköping gått ihop och utvecklar ett varumärke tillsammans, spännande mycket spännande!! De måste jag kika vidare på.

Marknadsplanering
Just nu har vi en kurs i utbildningen som heter marknadsplanering. Vi har en skön snubbe Per Syrén som är vår föreläsare. Han är läskigt bra måste jag säga, man lär sig så otroligt mycket av hans sätt att föreläsa. Jag har börjat tänka i så många olika perspektiv och börjar mer och mer falla för marknadsplanering och marknadsföring. Det är inget svårt egentligen, det gäller att hålla det enkelt. Mer föreläsning med Per blir det i morgon, längtar!


En energirik student är nu ganska trött, dagen har varit lång.
Jag vill bara skriva, att jag kunde inte valt än bättre utbildning jag trivs så himla bra.
Får lyckorus genom hela kroppen varje gång jag tänker på hur fantastiskt det är att arbeta med det jag gör. Att få utveckla mig själv och att få utveckla andra. Tillsammans har man så mycket mer att komma med!
Och kom ihåg, man vet inte alltid bäst själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0