OSCAR LINNROS!!!, sprang på mig!

Ja precis så är det!
Har suttit och pluggat på stadsbiblioteket idag!
Det är ett riktigt skönt ställe att sitta på, riktigt lungt.

Då HELT PLÖTSLIGT dyker han upp!
Vaktmästaren kom studsande med en hög Oscar Linnros. Fasen vad bra Metro är!



Idag har jag haft en effektiv dag.
Jag har nätverkat en heldel, jag älskar att nätverka. Man får utbyta kompetens och knyter hela tiden nya kontakter.

Nu är Sofie Gunnarsson klar för Destination 2.0! svin coolt! Det kommer bli grymt!
Läs om henne och hennes projekt på www.oskarshamn.com

Följ oss på twitter.com/tvapunktnoll
Vi finns också på facebook Destination2.0



Jag var på lunchspinning idag också, men jag var verkligen riktigt trött i benen efter gårdagens afro och core.

Har fått P-böter idag också, det är ju mindre skoj. Och framför allt när jag har en parkering som en riktigt märklig granne tar gång efter gång.
400:- YES

Sista dagen förhoppningsvis som jag kommer att skriva att jag pluggar Otto Granberg. Det är tenta tillfälle i morgon.

Idag har jag läst väldigt mycket om olika ledarskapsstilar, jag vet inte men jag tror jag hoppar dem.
Jag tror att man placerar sig själv eller andra för enkelt i ett fack. Hon är en typisk auktoritär ledare eller han är en demokratisk.

Framtidens ledare tror jag dock är en ledare som arbetar med transformativt ledarskap.
En ledare som genom kreativitet och karisma lockar med medarbetarna på tåget. Som får medarbetarna själva att utföra projektet som att de vore helt och håller sitt eget.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om de tidigare chefer jag har haft. Jag vet faktiskt inte om man skall skratta eller gråta när man verkligen får insikten i hur dåligt det är där ute i branschen.

Detta är ganska hårt, men jag vill mena att tackvare de auktoritära ledarna och hierarkiska styre har vi så hög sjukfrånvaro.

Ingen människa orkar, vill eller kan arbeta genom att bli motarbetad hela tiden.
Jag tror att det är så många ledare som inte kompetensutvecklar sig själva, utan glömmer bort kompetens och stirrar sig blinda på siffror.

De har inte förståelse för medarbetarnas ideal och moraliska värden. De som är det viktigaste för att få med sig den viktigaste resursen på tåget.

Det är inte pengar som gör pengar idag. Det är medarbetarna som gör de stora pengarna.
Du kan inte genom ett stort kapital lyckas om du inte har medarbetarna på tåget. Oavsett vad ditt företag gjort tidigare så är det nu och framåt vi ska!

Glöm inte bort att det är medarbetarna som är resursen till att du ska lyckas nå företagets mål.
Du kan alltid försöka, men utan dem kommer du misslyckas.

Jag har ett exempel på en arbetsplats jag varit.
Där högsta chefen i staden gick in i matsalen, förbi medarbetarna. Personen tog sin mat, sa knappt hej till dem. Fortsatte bort förbi dem och slog sig ner längst bort i matsalen.
Det kallar jag INTE ledarskap.

Önska mig lycka till i morgon.




Kommentarer
Postat av: MJ

Lycka till imorgon!



Den där ciggen när ska vi ta den?!?

=0)

2010-09-21 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0