Dubai i mitt hjärta.

Vilken underbar resa, och gud så mycket jag har lärt mig. Tillsammans med utbildningen Hotel management har vi varit ca 30 studerande som har besökt Dubai. Vi åkte den 3 februari och var hemma på Arlanda den 11 februari.

Jag har jätte svårt att beskriva med ord, denna fantastiska resa och alla dessa nya syner på saker och ting.
Under resan besökte vi alla lyxioga hotell och restauranger du kan tänka dig. Vi åt god mat på de mysiga restaurangerna i gamla delen av Dubai, Creeken var fantastiskt.

Första dagen åkte vi runt med vår guide och såg de häftigaste byggnader du kan tänka dig. Vi avslutade med en fantastisk buffé på Atlantishotell. De har bara sådär 1536 rum..
Och jag kan tillägga att här snackar vi inte dagens lunch buffé utan här fanns allt. Du kunde välja mellan de indiska, italienska och arabiska köket. Det fanns skaldjur i mängder och desserten ska jag inte ens prata om.
Med andra ord riktigt mysigt.

Hotellet var så gigantiskt, att ja vi gick faktiskt vilse. Det var jag, Emelie och Bella som skulle ta oss till en taxi. 30 minuter senare insåg vi att vi hade varit på helt fel plan, men det löste sig tillslut.
Byggnaden var otrolig och alla dessa glasskulpturer, man trodde inte sina ögon. Vi hade en guide som vi lärde känna som heter Conrad och arbetar på Atlantis. Hans pappa var med och byggde hotellet från start. Han verkade tycka att vi svenskar var riktigt trevliga och fungerade även som vårt guide en del andra kvällar när vi var lite vilsna i stora Dubai.

Burj al arab var också helt fantastiskt det klassas som ett av världens finaste hotell. vi åt afternoon tea och var riktigt belåtna när vi gick därifrån.

Som ni förstår har hela resan varit fantastisk, vi har gjort så mycket under denna vecka. Alla besök har varit så givande och vi sitter just nu mitt uppe i rapportskrivning för att sammanfatta resan. Den rapporten kommer vara underhållande att läsa, för vi har så mycket klreativa ideér på hur man kan använda Dubais styrkor i Svergie, och hur de kan utveckla och förändra vissa bitar där.
Hur de ska bli bättre på att arbeta med att lära känna kunden och inte slänga allt i ansiktet på dem.

Boutiquehotell och restauranger har vi fått mersmak av och de är något de verkligen tror kommer utformas gigantiskt i Dubai. med andra ord, finns det inga ord för denna resa.

Alla som har möjligheten måste besöka Dubai, och jag ger mer än gärna råd och tips på vad som bör besökas.

Nu ska jag fortsätta att hålla energin uppe och skriva av alla ideér och tankar från denna fantastiska resa.
Jag vill passa på att tacka alla som gjorde denna resa till ett minne för livet. Ultra education som såg till att detta var möjligt och även alla fantastiska nya ledare som kommer att vara oerhört viktiga för branschen i framtiden.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0