Konkurrenter Lindö

Dagen på Lindö har varit riktigt bra!
Härligt att få möjligheten att arbeta i den fantastiska miljö, som Lindö erbjuder.
Har haft ett bra riktigt inspirerande och nyttiga samtal idag. Eftersom jag har börjat i en verksamhet som är i startgroparna, får man söka oerhört mycket fakta. Det är ett arbetssätt som jag som person tycker är oerhört inspirerande. För mig handlar det om att jag trivs när det gäller att vara kreativ och ta tag i saker.

På Lindö är bygget i fullgång och vi arbetar med alla bitar när det gäller hotellet. Vissa saker vet man om, medan man i andra sekunden finner nya saker som man bör tänka på.

Pratade med Anitha på Ekerum idag, det var verkligen ett härligt samtal. Ekerum bedriver också en anläggning med hotell, golf och mycket annat. Det som jag uppskattar är förståelsen för att man kan dra nytta av sina konkurrenter. Många ser konkurrenter som något skrämmande och farligt. Självklart är det en marknad som man tillsammans slåss på, men jag tror att verksamheten blir starkare ochbättre med konkurrenter.

Det som var extra härligt var alla tips och råd som jag fick av Anitha. Självklart tar man till sig av det man behöver och tycker är rätt. Men jag tycker det är en styrka att våga dela med sig av så enkla saker som rutiner och andra misstag som verksamheten har gjort.

Så jag hyllar idag konkurrenter som förstått att man kan dra nytta av varandra.
Mitt resultat i konkurrentanalysen visar att det verkligen går att räkna med Lindö inom kort.

//Sofie Holmgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0