Min resa börjar nu..

LIA

Vad konstigt det känns!
Allt det där som man har väntat på så länge, är nu helt plötsligt här.
Nu börjar min resa på det jag verkligen vill göra, att få vara med och bygga ett hotell från grunden.

När jag började min utbildning för snart två år sedan, minns jag att jag skrev i min karriärsberättelse att ett av mina mål var att få starta ett hotell.
Jag kommer inte att få starta det på egen hand, men kan tycka att det är en bit på vägen att få vara med om en så cool händelse.

Jag kommer nu att påbörja min LIA på Huvudstadens golf. Vi har en ny utmaning att driva ett hotell, en utmaning som lockar otroligt mycket.

I dagsläget finns det en anläggning med restaurang, golfreception, konferensrum m.m
Det nya som skall byggas är hotellet, som är ett nytt ben i verksamheten. Många delar av anläggningen kommer fräschas upp och ett Spa kommer att byggas.

Min roll kommer att grundas i att jag skall arbeta mycket med marknadsföring. Hur ska vi nischa oss, vem är målgruppen, paketering, samarbetspartners, säljkanaler, bokningssystem m.m ja ni förstår det är en väldigt rolig uppgift jag har framför mig.

Konceptet är lite speciellt då det bygger på att fastigheten säljs som bostadsrätter till potentiella köpare.
Driften kommer sedan att skötas av bolaget. Det är spännande att höra att vi redan fått in stora bokningar på hotellet.
Jag har en jätte bra känsla i kroppen, och jag vet att den känslan kommer att leverera.

På måndag börjar min nya utmaning, då ska jag tillsammans med VD sätta fingret på hur vi ska gå tillväga i de olika stegen.

Examensarbete
Under min tid i verksamheten kommer jag även att göra ett examensarbete för utbildningen. Det är det sista vi gör, och man har såklart krav på sig själv att det ska bli bra.
Jag har fokuserat på ett av mina favoritämnen som är ekonomi. Ett arbete om budget, nyckeltal och strategier kommer att stå i fokus. Nu väntar jag med spänning för att se vem min handledare blir.

Under tiden kommer jag att blogga intensivt för att ni ska få vara med på min fantastiska resa, och få känslan av att bygga något från grunden.
Ni kommer säkert läsa om mitt tjat när vi inte kan bestämma oss vilket bokningssystem vi ska använda, eller kanske hur vi skall organisera receptionen så vi finner den bästa lösningen för både hotellgäster, restauranggäster och golfare.

Nu ska jag sätta mig och påbörja undersökningen till mitt budgetförslag.
Jag hoppas ni hänger med på min resa framöver.



Se bilder från anläggningen här:
http://www.hemnet.se/beskrivning/1222216?r=3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0