Namnval?!

Sitter och arbetar lite hemifrån!
Dagen har bestått av att sammanställa slutsatsen av min konkurrentanalys. Eftersom man arbetar med ett levenade projekt uppstår det hela tiden viktiga frågor. Idag satt jag och spånade med Försäljningschefen om hur man bör namnge hotellet. Det är inte bara att sätta ett namn utan det måste vara ett namn som inte utesluter en viss målgrupp och i vårt läge får det heller inte rikta sig mot det vi redan är kända för.

Namn är något som lever med och som man absolut inte skall byta. Därför känns det oerhört viktigt att det blir rätt och tydligt. I morgon klockan 9 har jag möte med VD och ska då presentera min konkurrentanalys.

Det är ett oerhört trevligt uppdrag jag fått och jag känner att jag har mängder att tillföra. Samtidigt som det är så mycket att lära när det gäller att starta upp ett nytt hotell.

Jag beställde ett gäng med böcker häromdagen, faktiskt i förrgår! Tog inte lång tid innan de var här!


Jag tror denna bok kan vara alldeles utmärkt att ha vid sin sida. Speciellt när man arbetar med levande projekt som förändras hela tiden. Men det bästa är att jag älskar det!

//Sofie Holmgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0