Ny vecka med nya utmaningar!

En ny vecka har påbörjats, denna vecka kommer att handla om Försäljning och samarbetspartners.
Jag kommer att kika på vilka olika säljkanaler hotellet skall använda för att nå ut till den potentiella målgruppen. Idag finns det oerhört många olika säljkanaler som man kan finnas med på, det gäller att välja de rätta för att synas där man vill synas. Just nu sitter jag och kikar på uppsater om Storytelling, och hur man skall använda det i hotellbranschen.

Det finns även många olika sajter på internet där du kan välja att medverka. Därför gäller det för mig att avgränsa och se vart vi skulle kunna vara med.

När det kommer till samarbetspartners kommer jag att titta på vilka bokningssidor vi ska finnas med på. Jag kikar lite extra på svenskagolfhotell.se som är en sajt som marknadsför golfhotell.

Det är en rolig utamning och man lär sig väldigt mycket under resans gång.

Redovisningen om konkurrentanalysen förra veckan gick riktigt bra, jag fick bra respons och feedback på mitt resultat.

En bra bok att läsa när det kommer till Sociala medier är "Sociala medier - en marknadsföringshandbok" Av Emil Holmström & Erik Wikberg.

Åter till arbetet- Vad härligt det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0