Beläggningsgrad

Det är inte det lättaste att uppskatta beläggningsgraden på ett hotell som precis börjat byggas.
Men jag har antagit utmaningen och denna vecka arbetar jag med beläggningsgrad och helårs koncept.

Jag har kikat runt en hel del på SHR, och skulle till att köpa nyckeltalsundersökningen för 2500kr. Denna bok har jag stor användning av eftersom siffror är något som verkligen intresserar mig.

Ringde till SHR, och vad händer? En sur gubbe svarar och är oförskämd och allmänt otrevlig. Jag tackar för mig och inget mer med det. Men efterråt tänkte jag verkligen på det. Det är så man skäms.
Nog om det men det gäller verkligen att tycka om sin arbetsplats, för det ger INTE ett bra intryck av företaget när personer agerar som han gjorde.

Läste hotellbarometern på Restauratören idag, tipsar er att läsa
http://www.restauratoren.se/hotellbarometern


Sitter på kontoret, och arbetar med uppskattning av beläggningsgrad. Inväntar en massa siffor från Tove Rosenblom på SCB, en väldigt trevlig och duktig tjej.
Mitt lilla uppdrag ska vara klart och presenteras den 21/3.

Mitt examensarbete är i fullgång, och i dag har jag bokat ett antal intervjuer. Det känns riktigt bra, så den 18/3 åker jag ner mot småland för att träffa branschföreträdare med positioner som VD och Ekonomichef.

Så eftermiddagen lämnas åt examensarbete, för att sedan ta mig mot jobb till 21:00 ikväll.

Livet är härligt, och det händer verkligen mycket just nu.

//Sofie Holmgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0