Drivkraften tar aldrig slut..

Härligt det är att känna att drivkraften aldrig tar slut. Känner mig pigg på att ta tag i allt spännande som komma skall. Sitter och kikar på paketeringen och prissättningen som min kollega arbetat fram. Vi ska i eftermiddag tillsammans gå igenom, och just nu sitter jag och räknar breakeven och kostnader.
När jag arbetar med siffror tycker jag det är lättast att i detta fall börja med kostnaderna, det och vårt resultat är det som styr vad det ska kosta att bo hos oss. Vi måste titta på vad vi vill uppnå och sedan vad det kostar oss.
Sedan känner jag att jag vill arbeta efter en strategi, det kan vara hög REVPAR eller hög beläggning. Självklart kan man ha både hög beläggning och hög REVPAR, men det är det man strävar efter och man måste ha en strategi för att nå dit som nytt varumärke.
Man måste alltså tänka ut en handlingsplan för hur detta ska gå till, man kan inte börja med att vara ett billigt hotell för att sedan öka prislappen..
Därför är det oerhört viktigt att man tänker igenom affärsidé, målsättning och vision med hotellet.
Det kommer sedan till olika säsonger, då det är lättare eller svårare att locka gäster. Här måste du också ha en strategi, för att förbereda dig hur du skall arbeta varje månad på året. Ibland kan du till och med få dela upp månaderna för att det skiljer sig stort.
Jag sitter och analyserar målgrupper, när vi ska satsa på konferenser och när vi ska satsa på fritidsresenärer.
Sedan får man dela upp dessa målgrupper ännu mindre och identifiera dem, eftersom alla har olika önskemål och förutsättningar. Det behöver inte heller betyda att alla i gruppen vill ha det du har kommit fram till, men det viktigaste är att målgruppen i största drag är identifierad.
Väntar på telefonsamtal från olika tvätteri i Stockholm, för att få offert och prisförslag.
Det är oerhört härligt att få vara med i uppstarten av Lindö Park Hotell.
8-9/4 har vi utförsäljning på Glozzy of Sweden, Det är VIP inbjudan, hör av er om ni befinner er i Stockholm och vill komma.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0