Härligt möte!

Har idag haft ett möte med en av ägarna för Huvudstadens golf.
Det var riktigt intressant och jag har massor att lära.
Vi diskuterade beläggningsgrad och andra viktiga tankar gällande ekonomi. Fick även se ett fantastiskt program som han själv har tillverkat. Ett budgetprogram som på ett väldigt effektivt sätt följer upp budget. Det är som vi diskuterade idag, är att det viktigaste är att man kan följa upp budgeten. Och att de siffror man ska använda har ett syfte för en fortsatt bra budgetering till nästa verksamhetsår.
Det är oerhört nyttigt för mig att få träffa så erfarna människor, som vet vad dem pratar om.
Enligt mig gör detta yrkeshögskolan till den mest effektivaste. Man får träffa människor i branschen som redan kan detta, vilket gör att man inte behöver uppfinna hjulet igen.
Det känner jag är det absolut bästa jag har med mig från denna utbildning, att få reflektera över vad branschmänniskor har att ge. Sen kan man självklart hitta sin vinkel på saker och ting, men fortfarande ger det oerhört mycket att få studera så nära branschen.
Nu sitter jag och väntar på statistik från SCB, för att kunna uppskatta en beläggningsgrad som vi ska kunna budgetera efter. Det är många bitar som ska falla på plats, men tack vare alla dessa duktiga människor hoppas jag mitt examensarbete ska bli bra.
Jag hoppas fler ska känna att de verkligen älskar sitt jobb!
Kanske är det din tur att söka till en Yrkeshögskola.
www.jbkompetens.se
Vi har även öppnat en ny hemsida för golfare.
Kika gärna på den www.capitalgolf.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0